افت ذخایر مس در بورسهای جهانی
به گزارش نبض بورس، بیشترین کاهش مربوط به بورس شانگهای (SHFE) بود که موجودی آن با افت 44.3 هزار تنی به 144 هزار تن رسید؛ پایینترین سطح در 6 ماه اخیر. موجودی LME نیز 12 هزار تن کاهش یافت.
در مقابل، ذخایر COMEX آمریکا برای دهمین هفته متوالی افزایش یافت؛ اتفاقی که ناشی از انتقال محمولهها به آمریکا پیش از احتمال اعمال تعرفه واردات مس است.
اکنون 54٪ از کل ذخایر مس تحت نظارت بورسهای جهانی در آمریکا قرار دارد؛ نشانهای از واگرایی کمسابقه در بازار.
با وجود رشد موجودی آمریکا، کاهش ذخایر در چین و اروپا همچنان از چشمانداز مثبت میانمدت بازار مس و تقاضای فیزیکی قوی حمایت میکند./ نیکی تحلیل