افت قیمت نفت با افزایش عرضه خاورمیانه
به گزارش نبض بورس، قیمت نفت روز پنجشنبه به کاهش خود ادامه داد و به سطوح پیش از جنگ ایران نزدیک شد؛ زیرا انتظار افزایش عرضه نفت از خاورمیانه بر نگرانیهای تقاضا غلبه کرد.
نفت برنت با افت ۱.۶۵ درصدی به ۷۲.۵۲ دلار و نفت وستتگزاس آمریکا با کاهش ۱.۴۵ درصدی به ۶۹.۳۲ دلار رسید. هر دو شاخص به پایینترین سطح خود از ۲۷ فوریه سقوط کردند.
بازارها بازگشت سریعتر از انتظار نفت خاورمیانه را قیمتگذاری میکنند. کاهش نگرانیها درباره تنگه هرمز و احتمال افزایش صادرات ایران پس از تعلیق موقت برخی تحریمهای آمریکا، فشار نزولی بر قیمتها وارد کرده است.
وزیر انرژی آمریکا اعلام کرد جریان عبور نفت از تنگه هرمز تقریباً به سطح پیش از جنگ بازگشته و بیش از ۲۰ میلیون بشکه نفت طی ۲۴ ساعت گذشته از این مسیر عبور کرده است.
توافق اولیه برای پایان درگیریها، زمینه ازسرگیری تردد نفتکشها را فراهم کرده و مذاکرات ۶۰ روزه درباره برنامه هستهای ایران در جریان است.
تحلیلگران مککواری پیشبینی میکنند میانگین قیمت نفت برنت و WTI در سهماهه سوم بهترتیب به ۶۷ و ۶۲ دلار در هر بشکه کاهش یابد.