خبر جدید سازمان بورس درباره وام ۲۰۰ میلیونی سهامداران
به گزارش نبض بورس، حمید یاری درباره گلایه برخی سهامداران از روند دریافت وام ۲۰۰ میلیون تومانی گفت: این طرح با همکاری بانک مرکزی، شبکه بانکی و شرکت سپردهگذاری مرکزی اجرا شد تا سهامداران بتوانند بدون درگیری با فرآیندهای پیچیده بانکی از این تسهیلات استفاده کنند.
وی با اشاره به مشکلات اولیه اجرای طرح افزود: بخشی از درخواستها پردازش و برای بانکها ارسال شده و پرداختها نیز انجام شده است. البته برخی بانکها هنوز فرآیند پرداخت را تکمیل نکردهاند که این موضوع در حال پیگیری است.
معاون نظارت بر بورسها و ناشران سازمان بورس تأکید کرد هدف اصلی این طرح صرفاً پرداخت وام نبوده، بلکه ایجاد زیرساخت استفاده از داراییهای بورسی به عنوان وثیقه است. به گفته وی، سازمان بورس به دنبال توسعه این مسیر و تسهیل وثیقهگذاری سهام برای دریافت خدمات اعتباری در آینده است.